Popeye och Betty Boop kommer att pryda världsberömda designern Jean Paul Gaultier’s parfymer

King Features och den stora franska modeskaparen Jean Paul Gaultier lanserar två nya Eaux Fraiches dofter tillsammans. Flaskorna frontas med Popeye och Betty Boop, det var King Features franska licensagent Biplano som förmedlade affären.

King Features och den stora franska modeskaparen Jean Paul Gaultier lanserar två nya Eaux Fraiches dofter tillsammans. Flaskorna frontas med Popeye och Betty Boop, det var King Features franska licensagent Biplano som förmedlade affären.

Jean Paul Gaultier har skapat två karaktärbaserade designs för sina dofter Classique, som kommer att innehålla Betty Boop på förpackningen, och Le Male, som kommer att prydas med Popeye.

För att smygstarta kampanjen så kommer Jean Paul Gaultier släppa digitala teasers under hela Paris Fashion Week som äger rum 1-09 mars.

Dofterna lanseras enbart i Frankrike på Nocibé och Marionnaud parfymkedjor den 15 mars. Internationella lanseringen kommer att följa i april / maj.

"Vi är glada att samarbeta med en sådan kreativ talang", säger Cathleen Titus, vice VD, internationell licensiering, King Features. "Jean Paul Gaultier förstår verkligen våra karaktärers DNA och hur man på bästa vis för över detta i perfekt design. "

King Features är exklusiv världsomfattande licensagent för Betty Boop, och är ägare av varumärket Popeye.

Licensing

För dig som …